מגזין בריאות

כיצד מתבצעת השתלת שיניים ומה אחוזי ההצלחה?

שתל דנטלי הוא מכשיר שמוכנס ללסת שלך כדי לספק בסיס לשן או שיניים שאבדו. שיעור ההצלחה של השתלות שיניים יכול להשתנות בהתאם למכשיר המושתל ולמצבו הרפואי של המטופל.

השתלת שיניים היא אחת ההליכים הנפוצים ביותר ברפואת שיניים כיום. הם שימשו כחלופות לגשרים ולמכשירים תותבים אחרים, כמו גם כתחליף לשיניים טבעיות. במקרים מסוימים, אין צורך בהכנה לפני הנחת שתל. עם זאת, במקרים אחרים, ייתכן שיהיה צורך לעבור ניתוח חניכיים לפני שניתן יהיה להכניס שתל לעצם הלסת כראוי.

שיעור ההצלחה תלוי בדברים רבים כולל: כמה זמן עבר מאז ביקורך האחרון אצל רופא השיניים, גיל המטופל, ההיסטוריה הרפואית שלו וגורמים נוספים

שתל דנטלי הוא מוט מתכתי קטן המושתל בניתוח לתוך עצם הלסת. הוא משמש כבסיס לשיניים מלאכותיות.

שיעור ההצלחה של השתלות שיניים משתנה בהתאם לסוגים שונים של ניתוחים ומקומות שבהם הם מבוצעים. באופן כללי, שיעור ההצלחה הוא כ-95%.

השתלת שיניים יכולה להתבצע על ידי רופא שיניים או כירורג פה בשתי דרכים:

1) השתלה: רופא שיניים מניח את השתל בהרדמה מקומית ואז מחדיר אותו לחלל הפה

2) כתרים נתמכי שתל: הכתר מונח על השתל תחילה, ולאחר מכן מוסיפים חלקים אחרים כדי לתמוך בו

שתלים דנטליים ממוקמים בעצם הלסת ומתחברים לשורש השן. הם מחליפים שורשי שיניים חסרים ומספקים תמיכה לשיניים. השתל מונח לתוך שקע טיטניום או קרמי המובנה בעצם ולאחר מכן מעוגן עם ברגים.

שיעור ההצלחה של השתלות שיניים משתנה בהתאם לאופן הביצוע. זה תלוי באיזה סוג של שתל דנטלי תבחר להשתמש וכן בגילך, בריאותך וגורמים אחרים כמו צפיפות עצם הלסת שלך. רוב האנשים חיים חיים מלאים לאחר השתלת שיניים כל עוד הם שומרים על היגיינת פה טובה ומשתמשים באופן קבוע במכשיר לטיפול בפה כמו מגרד לשון או מברשת שיניים חשמלית.

השתלות שיניים: איך זה נעשה

השתלות שיניים משמשות להחלפת שיניים חסרות, כולל השורש. לאחר מכן מוצמד הכתר לשתל אשר מונח לתוך העצם.

אנשים רבים מעוניינים ללמוד על השתלות שיניים על ידי צפייה בכמה מדריכים ב-YouTube או קריאת בלוגים באתרי האינטרנט המועדפים עליהם. אבל לפני שאתה צופה בסרטון או קורא עליו יותר, עליך ללמוד תחילה יותר על שיעור ההצלחה של השתלות שיניים.

שיעור ההצלחה של השתלות שיניים הולך ומשתפר עם הזמן. המחקרים הראשונים מראים כי 25% מכלל הניתוחים נכשלו ו-30% נכשלו תוך עשר שנים לאחר הניתוח. כיום, שיעור הכשל הממוצע של שתלים נע סביב 2-3%.

התשובה לשאלה זו תהיה לא. השתלות שיניים משמשות לרוב כפתרון להחלפת שיניים חסרות. הם עשויים מטיטניום וחומרים אחרים שיכולים לשמש כשתל רק על ידי רופאים שהוכשרו לכך.

"השתלת שיניים היא כמו להתחתן: אתה צריך אדם מיוחד כדי שזה יעבוד."

התשובה לשאלה זו היא בהחלט כן! רופאי שיניים הם אנשי המקצוע היחידים שיכולים לבצע ניתוחי השתלות שיניים. עם זאת, זה לא נכון שכל רופא שיניים יכול לעשות את העבודה. על מנת שיוכל לבצע ניתוחי השתלות שיניים מורכבים, רופא שיניים צריך להיות בעל הכשרה לתואר שני בכירורגיית פה ולסת. לא ניתן להפריז בחשיבותו של רופא שיניים עבור ניתוחי השתלות שיניים מורכבים.

על מנת לספק טיפול טוב יותר למטופלים, רופאי השיניים צריכים להיות בעלי הבנה חזקה של השתלים וכיצד הם פועלים על מנת לעצב תוכנית טיפול מותאמת אישית עבור כל מטופל בהתאם לצרכיו ורצונותיו.

השתלות שיניים קיימות מאז 1967 ויש להן יתרונות רבים, אך עדיין ישנן מספר מגבלות שעל רופאי השיניים לדעת עליהן לפני תחילת הניתוח.

רופאי שיניים הם גם רופאי שיניים, גם אם הם לא הוכשרו בניתוחי שתלים. רופאי שיניים יכולים להתקין שתל דנטלי בביקור בודד, במקום לדרוש ביקורים מרובים אצל מנתח הפה.

באופן כללי, רופאי שיניים יכולים לבצע השתלות שיניים ברוב המטופלים עם קושי מועט או ללא קושי. הגורמים העיקריים המגבילים את היכולת לבצע השתלת שיניים הם:

1) בריאותו של המטופל – האם המטופל בריא מספיק כדי לעבור הרדמה לצורך ההליך; 2) בריאות רופא השיניים – האם הכשרתו כוללת ניתוח שתלים; 3) מיקום ההליך – אם זה רחוק מדי ממנתח פה אז לא יהיה זמן לפגישות מעקב.

רופאי שיניים ורופאים שניהם רופאים. עם זאת, רופאים יכולים לבצע ניתוח ולאבחן מחלות בעוד שרופאי שיניים לא יכולים.

אסור לרופאי שיניים לבצע השתלות שיניים מכיוון שהתהליך פולשני מכדי שיוכלו לבצעם כראוי. השתלות שיניים דורשות ניתוח ורופאי שיניים יצטרכו להסיר רקמת שן בריאה כדי למקם את השתל.

לעוד מאמרים באותו נושא
כיצד מבצעים השתלת שיניים בפה?

בעבר, השתלת שיניים בוצעו תוך שימוש בהליכים כירורגיים ארוכים ולא פולשניים שעלולים להיות בעלי מגבלות טווח. כתוצאה מכך, עקבו אחריהם תותבת פה. אולם בשנים האחרונות,

סוגי השתלות שיניים

שתלים דנטליים הם מתקנים נשלפים, עמידים וקבועים המשמשים להחלפת שיניים חסרות. הסוגים הנפוצים ביותר של שתלים דנטליים הם שתלים ועמודים מסוג בורג. סוגי השתלות שיניים